Dieta zbożowa

 

23 sierpnia 2011

|

Kategoria: Diety

 
Dieta zbożowa
Dieta zbożowa jest przede wszystkim źródłem błonnika, który wpływa korzystnie na pracę układu pokarmowego. Poza tym zapobiega zaparciom i powoduje zmniejszenie ryzyka występienia nowotworów jelita grubego. Przy wyborze produktów zbożowych należy zwracać uwagę na stopień ich przetworzenia. Im bardziej przetworzona żywność, tym mniej w niej wartości odżywczych.
W diecie zbożowej wskazane jest spożywanie kaszy gryczanej oraz prawdziwego pieczywa. Produkty pełnoziarniste są zarówno źródłem witamin z grupy B jak i żelaza. Dieta zbożowa powinna trwać około 12 dni. W takim czasie można osiągnąć wymarzone efekty. Dieta zbożowa pozwala przede wszystkim oczyścić organizm. Ziarna oprócz witamin i żelaza zawierają także duże ilości błonnika, który korzystnie działa na jelita.

Poza tym dieta zbożowa pomaga przyśpieszyć cały proces spalania tłuszczu. Istotne jest jednak regularne spożywanie posiłków. Śniadanie powinno być spożywane wcześnie rano. Dieta dostarcza nam ok. 1000 kcal w ciągu dnia. Dzięki niej możemy zgubić około 1 kilograma tygodniowo.

Jadłospis na trzy dni

Dzień I
  • śniadanie
1 porcja zbożu wymieszanego ze 150g jogurtu + 200g malin + 30g suszonych daktyli
  • obiad
risotto warzywne

sposób przyrządzenia:


Drobno pokroić 50g pieczarek, paprykę, 50g marchewki. Posiekać 2 szalotki i rozgnieść ząbek czosnku. To wszystko dusić na 1 łyżeczce oleju rzepakowego. Następnie wlać 4 łyżki bulionu i dusić przez 10 minut. Domieszać 1 porcję ugotowanego ryżu i całość podgrzać.
  • kolacja
szparagi z ryżem

sposób przyrządzenia:


Ugotowane u ostudzone szparagi i groszek wymieszać zresztą ryżu oraz z 50g pieczarek pokrojonych w plasterki. Polać to wszystko dressingiem z 1 łyżki kwaśnej śmietany, 1 łyżki sosu sojowego, szczypiorku, curry i pieprzu.


Dzień II
  • śniadanie
40g płatków owsianych wymieszanych z 150g jogurtu + 15g gruszki pokrojonej w kostkę
  • obiad
krem z brokułów z prosem

sposób przyrządzenia:


Do ugotowanych w 300ml bulionu, zmiksowanych i doprawionych pieprzem brokułów domieszać 1 porcję prosa, 1 łyżeczkę drożdży w płatkach, szczypiorek i 1 łyżkę kwaśnej śmietany. To wszystko posypać łyżeczką pestek słonecznika.
  • kolacja
kulki z prosa z musem malinowym

sposób przyrządzenia:

Z reszty prosa wymieszanego z 50g twarożku, 1 łyżką miodu, 1 tartym jabłkiem i pastą wyskrobaną z laski wanilii, uformować kulki. Maliny zmiksować z bananem, przelać do miseczki, a na wierzchu położyć kulki.


Dzień III
  • śniadanie
3 kromki chrupkiego pieczywa owsianego posmarowane 100g chudego twarogu + plasterki z 2 pomidorów + 1 kiwi
  • obiad
bulgur i ratatouille

sposób przyrządzenia:

Do posiekanych i podduszonych na łyżeczce oleju 3 szalotek i 1 ząbka czosnku dodać niewielkie kawałki bakłażana, cukinii, papryki i 150g pomidorów. To wszystko poddusić. Doprawić tymiankiem, rozmarynem, oregano i pieprzem. Podawać z 1 porcją bulguru podgrzanego w łyżeczce wody.
  • kolacja
jogurt z bulgurem

sposób przyrządzenia:

175g jogurtu wymieszać z 1 łyżeczką oliwy, 1 roztartym ząbkiem czosnku i startym ogórkiem. Doprawić koperkiem, miętą i pieprzem. To podawać zresztą bulguru.
 
 
Tagi: dieta, odchudzanie, odżywianie, witaminy, błonnik w diecie, metabolizm, przemiana materii, kalorie

Komentarze